Thursday, January 31, 2008

Klaus proti všem

V úterý jsem měl možnost shlédnout pomyslný duel mezi Václavem Klausem a Janem Švejnarem. Jednalo se o schůzku obou kamdidátů na prezidenta na půdě senátu ČR. Na této schůzce měli kandidáti přesvědčit a dostat na svou stranu senátory za ČSSD.


Již od začátku mě bylo jasné jakým směrem se bude debata ubírat. Nečekal jsem že se budou senátoři za nejsilnější opoziční stranu s Klausem nějak mazlit, ale to co předvedli bylo na samé hranici slušnosti. Každá jednotlivá otázka byla směřována proti současnému prezidentovi. Takže celá debata byla vlastně o tom aby Klaus přiznával svoje chyby. Otázky typu: "pane prezidente co si myslíte o hrozbě globálního oteplování?" nebo "pane prezidente co si myslíte o průběhu kupónové privatizace v 90. letech?" byly opravdu trapné a vůbec se nedivím Václavu Klausovi, že je nazýval podpásovkami.

K mé radosti, Klaus všechny zákeřné otázky zvládal s noblesou jemu vlastní. Snad jedině u otázky globálního oteplování nemusel být tak důrazný. Naproti tomu Švejnar se nikdy nezmohl na nic jiného než, populistické odpovědi, které každý sociální demokrat rád slyší. Nejvíc mě švejnar pobavil (čti rozčílil), když na začátku diskuse velebil historii sálu v němž se "duel" odehrával. Připadalo mě, že se naučil nějakou kapitolu z knihy o historii a snaží se nám všem dokázat, že o té České republice opravdu něco ví.

Na debatu jsem se dost těšil. Očekával jsem že se konečně dovím něco o "tom" Švejnarovi, Ale byl jsem dost zkalmaný, jak jsem již popsal výše vlastně jsem se nedozvěděl ani jeden Švejanrův názor. Všechny jeho nazory mě připadaly jako citace z knihy "Všichni proti Klausovi".





Debatu můžete vidět zde.

No comments: