Monday, September 7, 2009

Americká "krása"

Tak jsem tady zase, už po 4 v USA a zase řeším to dilema, kde že se to vlastně žije líp. Podle všech ekonomických měřítek a asi i podle celého zbytku světa by to mělo být lepší tady v USA. Ale já pořád nevím. Pod tím pozlátkem se skrývá tolik překvapeních, vždycky když už si říkám v americe mě už nic nemůže překvapit tak se to stane znovu a znovu. V poslední době mě nejvíc šokovalo jakých rozměrů tady nabývají problémy s odpadem, kdy majitelé domů v noci vyváží odpad do kontejnerů ke školám a nemocnicím, protože nechtějí platit za odpad navíc. S odpadem a odpadky je to tady všeobecně daleko horší než v evropě. Válí se tu všude ulice jsou plné, křoví jsou plná za domy je plno všude kam se jen podíváte vidíte odpadky a nikomu to nepřijde divný. Každý říká to není můj problém. Ale je to jeho problém je to problém všech lidí co tady žijou a chtějí "budovat" americkej sen. Dobře teď jsem psal o velkém městě. Velká města mají problémy všude na světě, ale první dva měsíce jsem pracoval v rybárně na Aljašce a tam jsem byl šokovanej daleko víc. Tam " nahoře" jak říkají američani se plýtvá úplně se vším. Všechno je tu odpad. Vody, benzínu, nafty oleje, jídla, aut, dřeva všeho dost tak proč to neházet do moře vždyť to je nejjednodušší. Moře to odnese do oceánu a tam už se to ztratí. Neztratí !!! Tady si můžete přečíst, jak se oceán s odpadky vypořádává. Jak jsem řekl na Aljašce je všechno odpad a nejabsurdnější na tom je, jak si všichni stěžují kolik stojí dopravit každou věc "nahoru". Nejsem žádnej green peace aktivista, ale tohle ničení alasky mě vadí hodně. Jen se chci zeptat: "Ameriko, kdy už se probudíš z toho snu o nezničitelné planetě???" Ps. V duelu odpadu jednoznačně vítězí Evropa, jako lepší místo pro život.

No comments: